Monté och värme

Det blir ett montélopp på fredag igen! Den här gången på Ballarat med Aldebaran Sizemic, första gången bakom bilen för mig här nere. Egentligen är han inte riktigt redo, men de verkar vilja att jag ska få rida, så de anmälde ändå. Det är Mattie som tränar, men det är Chris häst. Det är min kollega förövrigt. Det är vi tre på 23 hästar som tränar.  Dessutom har vi några glada hjälpredor ibland. 
Den här veckan ska det tydligen bli jättevarmt. Typ 40 grader på lördag. Än sålänge bekommer mig inte värmen så mycket. Dricker ordentligt med vatten och de dagar jag springer eller rider många hästar så äter jag bara lite av hästarnas elektrolyter. Väldans effektivt. De ger väldigt mycket elektrolyter här nere förövrigt. Men inget hö. Men hästarna är fina och välmående ändå, så de verkar ju inte lida av det.
I lördags var det trav på Melton och Whip (vars racingname är Changing Code) vann! En av favoriterna. 
Och måste skryta lite! Fick nämligen just en snap av Hanna.
Tydligen i dagens travronden!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0