NSW Derbyfinalist!

Can't Refuse, eller Dreamy som han kallas till vardags startade i ett New South Wales derbyförsök på Menangle igår. Han gjorde ett toppenlopp och kom trea. Det var tre heat och de fyra första i varje heat gick vidare till final. Så jag blir kvar i Sydney en vecka till och får ta hand om en Derbyfinalist! Så stolt över min lilla pojke! Emmanuel, även kallad Lad, startar också på söndag, i en annan lite mindre final som han kvalade till förra veckan. Så jag har det superlyxigt här uppe med två passhästar att ta hand om. Inte jättestressigt för tillfället direkt. 
Dreamy fick spår två i finalen, vilket är toppenbra, men han har nog ingen direkt chans till seger ändå. Lika glad för det är jag eftersom det är stort att bara vara med! Mattie är för tillfället hemma och tränar hästarna, men kommer upp framåt helgen. Chris är fortfarande hemma och dålig. Så Nina får nog hålla ställningarna i så fall.
Så här glad var han över att vara på trav! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0