Godkväll!

I söndags var det trials på hemmsbanan, Terang. Jag fick rida Barney (Aldebaran Sizemic). Han skötte sig kanoners, men jag har lite svårt för det här med stående starterna. Det börjar bli bättre eftersom jag får träna (både mig och hästarna) en hel del hemma. Det enda som finns är en rundbana på 800 m, samt en innerplan på kanske 750m. Så har vi en liten damm också som alla får simmtränar i, speciellt de dagar de bara joggar. Hästarna här nere går ute dygnet runt och tränar mycket mer än hemma, ca 4-7 dagar i veckan. Dessutom får de starta två dagar på raken! Så vi har 5 ut på Melton på fredag, var av 2 av grabbarna startar på lördag igen.. 
Det är montélopp ca var tionde dag här nere, inte så många med andra ord. Men på lördag har vi 3 ut (av 6 st i loppet) på Cranbourne. Så min montédebut i Australien verkar alltså bli redan på lördag med Heza Boy Star! 
 
De är lite dåliga på att frisera hästarna här nere, så mina fingrar har kliat lite, men idag satte jag sax/klippmaskin i hälften av helgens starthästar. Väldigt behövligt! 
Ett av Boystars öron friserat, det andra inte. Man behöver ju inte se ut som en teddybjörn när man är en tävlingshäst!
 
Igår var det trav på Terang förresten, Juddy (Echo Rising) som inte riktigt är som alla andra barn här i världen, skötte sig helt okej och blev tvåa!
/Malin
Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0