Lite dramatik i vardagen.

Vi har varit på trav i Shepparton idag, vilket tar ungefär 5 h att åka. 4 hästar så vi tog lastbilen. På vägen dit så fick vi superpunktering. Ganska opraktiskt. Vi fick i alla fall ordning på det, men vi fick stressa rätt mycket för att komma dit i tid till den första hästens lopp. Man måste vara här minst en timme innan, om man blir sen kan man få vara som senast 45 min innan. Men då måste man ringa banan och greja. Är man inre i tid så tvångsstryks hästen. Vi hann precis på minuten ungefär. På den 5 h långa resan till banan så har vi i alla fall tränat på hur man gör med punkteringssituationer med lastbil. Jag har insett att jag är på tok för liten för att bli däck-gubbe, eftersom jag garanterat är för lätt för att hoppa på lastbilsdäck på fälgen. Samt att jag har fått reda på (efter över 7 månader här) att Mattie har glasögon. 
Alla hästarna slutade dock sist eller näst sist. Så resan hem blir nog rätt lång idag..
Glömt att berätta förresten! Skulle klippa mig här om veckan, men det råkade bli en tatuering istället. Så måste försöka mig på att klippa mig snart igen.
Lite dålig bild, men ett rätt saftigt hål i grejerna.
Tatueringen!
Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0