Perth Zoo!

Igår var jag som tidigare nämnt på zoo med Joline! En jättetrevlig tjej, vi gick och pratade och tittade på alla djuren i över 4 timmar. Sen åt vi middag på en restaurang i närheten. Hittade henne på Facebook-gruppen svenskar i Australien. Finns mycket spännande på Facebook. Jag kom faktiskt nästan inte iväg till zoo:t eftersom Dreamy var lite väl ambitiös i poolen på morgonen, vilket ledde till att han fick typ håll. Uppenbarade sig som kolik efter att han hade tränat. Min första tanke då var tarmvred, så hann bli lite nervös där ett tag. Men det lade sig ganska fort bara han fick lite vätska i sig. Tack och lov! 
Mest fascinerande var i alla fall girafferna! Kommer nog aldrig komma över min kärlek till giraffer. Lejonen var riktigt maffiga. Har ni tänkt på hur enorma tassar de har? Krokodilen var enorm också, supercool. Gillar ju inte riktigt det här med djur i bur. Men det här är ett sånt zoo som har en hel del räddade djur samt avelsprogram för utrotningshotade arter. Då känns det i alla fall som att det har en större mening än bara vara till nöje för människor. En liten jättesöt björn tillexempel (Aisan Sun Bear) de hade  gick och bara vandrade i sin bur. Tydligen hade den varit bunden till en stock när de hittade den hos illegala djurhandlare i Kambodja. Så de håller på att stimulera honom på olika sätt så att han kanske kan skolas ut i det vilda igen. 
En jättesköldpadda, nästan tillräckligt stor att rida på.
Asiatiska solbjörnen som blev räddad i Kambodja. 
Krokodilen! 
Ett av lejonen. 
Tasmanian Devil. Kommer ihåg att jag gjorde ett arbete om de här djuret på engelskan i gymnasiet. Föga trodde jag att jag skulle få se dom live i deras hemland några år senare.
Svart svan. Är Australiens svanar svarta och våra vita för att deras pigment klarar av solen bättre?
En långhals! De hade en massa dinosaurier också! Vilket både jag och Joline uppskattade. Vi har båda älskat landet för längesedan och kollat på dinosauriedokumentärer som små! Jag var uppenbarligen inte ensam om det Karin!
GIRAFFER!


Kommentarer
Karin

Du lyckas då hitta människor lika knäppa som du. Är det bara jag som tycker att Tasmanian Devil och Olle påminner lite om varandra. Olle kanske är en Aussie?

Svar: Haha, ja man ska väl ändå umgås med folk man har något gemensamt med. Oavsett om det är bilar, hästar eller dinosaurier.
Malin

2016-04-01 @ 12:00:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0