Grooming!

Kan börja med att berätta att grodan är återfunnen och utjagad med tidigare nämd toalettborste. Lugnet i hushållet är alltså återställt och innehar för tillfället inga skrikande grodor. Endast en Malin som sjunger högt och falskt till Spotify. 
Dreamy startade i fredags. Han gjorde det jättebra som trea. Saknar dock det sista lilla extra. Men då har vi förhoppningsvis något i rockärmen till Derbyt som är om två veckor. Vilket dessutom är nästa start! Vi har promenerat i havet igår morse och i morse. Imorgon är planen att galoppjobba lite i vattenbrynet. Imorse var vi där tidigt och såg solen komma upp över sanddynerna. Dessutom såg vi vad jag tror var en flygfisk, samt en krabba. 
Om jag har det bra? Väldigt! 
Skye, frugan i familjen som jag är hos för tillfället, rider fälttävlan. Så igår och idag har jag dessutom fått följa med och grooma på en fälttävlan. Gissa om det var uppskattat! Saknar ju den engelska ridningen ganska mycket här nere. Har ridit i montésadel sedan jag kom ner, förutom några enstaka gånger i en dressyrsadel. Barnen har dessutom några ponnyer och rider på så kallad pony club. En av ponnyerna (ca 120cm) råkar dock vara lite fräck och dra mot utgången emellanåt. Så nu har jag fått ett litet uppfostringsprojekt sista två veckorna jag är här. 
Så här fin blir man av att svettas som funktionär på en dammig framhoppning i två timmar.
Turistande lite här om dagen också och spenderade en eftermiddag på en större strand inte så långt här ifrån. Tog en såndär typisk "grillkorvarisandenbild". 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0