Mr Grey

Här ekar det tomt, men desto mer händer i verkligheten. Jag är tillbaka i Terang igen. Dreamy kom 4a i finalen, duktig som vanligt. Jag har börjat köra mina första trials och har redan fått nio godkända (måste ha 30 st). Jag har fått köra åt både Mattie, hans kusiner och några andra. Jättekul är det! Förhoppningsvis får jag licensen klar till september. 
Vi åker på trav rätt ofta och jag försöker fortfarande sälja lite andelar i The Summercat. Ettåringen jag scoutade ut på auktion och lyckades övertala Mattie att köpa innan jag åkte till Perth. Känner ni någon som vill ha en del? Jag har en själv. Så nu äger jag tre och en tiondels häst. Japp, ni läste rätt, tre. Råkade få en hel häst till här nere. Eller ja, hel är han ju inte eftersom han har en senskada. Men hela han är min. En avdankad galoppör, 8 år gammal, gjorde sitt sista lopp 12 mars. Heter Multilateral och är importerad från USA. Tyckte att det var lämpligt men en amerikanskfödd häst till en svensk tjej i Australien. Grå är han också såklart. Bästa färgen på hästar. Dock möjligtvis en lite partisk åsikt från hon med tre gråa hästar. 
Han är inte halt eller öm men har väldigt mycket ärrvävnad. Så jag sätter igång försiktigt med långa skritturer på grusväg, skrittmaskin och simträning.  Vi har precis börjat lägga in lite trav (typ 200 m) förra veckan och senan håller sig fortsatt likadan. Väldigt skönt. Kyler benet efter varje gång jag gör något och har på lite liniment innan han går ut i hagen igen. Igår började vi med skänkelvikningar i skritt för första gången och har förstår nästan vad man ska göra. Relativt avslappnad kille för att vara galoppör direkt av banan. 
 
Är han inte fin i sitt blingpannbandet?
Han är väldans söt i alla fall och gnäggar redan när jag hämtar honom i hagen. Till vardags lyssnar han till Mr Grey. 
 


Kommentarer
Pappa Björn

Du får väl kalla honom Grålle, ett klassiskt svenskt hästnam eller Ferguson, en klassiskt grå gammal traktor som kallas Grålle.

Svar: Måste ju vara lätt för alla här nere att uttala.
Malin

2016-06-04 @ 11:35:46
URL: http://kostkunskap.blogg.se/
Anonym

Mr Grey? Mer okreativt namn kan ju inte finnas på en grå valack. Här följer några nya förslag från mig; Latte, Mulle, Multi, Tila, Ralle, Gråttan, Grejen, Grålle, Pålle, Ralen, Olle den andre. Varsågod.

Svar: Äsch då, lite okreativitet skadar inte ibland. Anonym är inte heller så kreativt.
Malin

2016-06-08 @ 13:41:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0