Kattjakt, gummihandskar och dubbla regnställ

Ungefär så var min dag här om dagen. Eftersom jag bor på och ikring massa mjölkgårdar så finns det alltid gummihandskar tillgängliga överallt. Ni vet, såna där blåa tunna. Vintern är snart här också, vilket betyder regn, massor av regn. Gummihandskar och regn är faktiskt en ganska bra kombination. Kommer till det senare.
Är hus, häst och kattvakt åt Glen som är uppe i Sydney med några hästar i 3-4 veckor. Glen är alltså en av Matties yngre bröder. Just den här morgonen så hörde jag regnet smattra mot taket när jag vaknade. Richie, som katten heter, väcker mig varje morgon när alarmet har börjat ringa. Han sätter sig uppe på mig och kittlar mig i ansiktet med morrhåren. Släppa ut honom efter frukosten var inga större problem. Men att få honom att stanna ute när jag själv skulle gå ut i regnet var desto svårare. Han sprang in igen, och det tog nästan 5 minuter att få ut honom igen. Han uppskattar mer att få mysa ner sig med en romantisk film på kvällskvisten. 
Väl ute i regnet så var det helt enkelt bara att ta på sig dubbla regnställ för att ha en chans att hålla sig torr. Det i kombination med mina otroligt moderiktiga och fina röda gummistövlar, samt gummihandskar. Nix, det blir inte kallt med gummihandskar. Eftersom man har andra handskar under, så håller man sig alltså både varm och torr. Praktiskt med mjölkgårdar!
 Här är lilla Richie, är han inte gullig?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0