Ladda Leksand!

Nu är ridlärarna tillbaka på ridklubben, alla tre(!), äntligen börjar alla människor komma tillbaka till stallet. Kan säga att för er som inte har varit på en ridklubb under sommaren, när klubbhästarna är på bete och ridlärarna på semester och det bara är privathästar kvar på plats, det är valigt tomt! Visst, man träffar kasnke någon annan av privathästägarna om man har tur. Men när man är van att träffa massor med människor och för mig som pratar rätt jättemycket så blir det lite långtråkigt att inte hitta så många att prata med under hela 4 veckor, haha. 
 
Så nu när det var öppet på kontoret och datorerna var igång så passade jag på att få dressyrprogrammet till på lördag utskrivet på papper. Lite lättare att träna på det då nämligen. Jag red igenom programmet två gånger lite snabbt. Var ute en tur i skogen baarbacka som vanligt och red igenom det en gång på en liten gräsfläck ute i skogen (där folk brukar campa under classic veckan och så där), då var hon superpigg och allt var lite okontrollerat. Andra gången (på ridbanan) så var det lite mer kontollerat i alla fall. 
 
På vägen hem när vi var ute och red så träffade vi på Sus och Illinois, självklar skulle tant Tequila tävla och små taktade hela tiden i gick beredvid varandra. När vi sedan skiljdes åt så började tanten med små luftsprång. 16 år gammal var det ja? Sus höll i alla fall med mig om att det inte inte syntes. Haha. 
 
Nej, nog pratat om ingenting. Hade en lugn dag på jobbet och nu känns det som att det trots allt är dags att sova lite.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0