Dagens ridapass

Sov läänge idag, klev upp vid 12. Superskönt kan jag säga. Sen pratade jag med Janice i över en och en halv timme, helt okej också kan jag säga. 
 
Det blev dressyr idag med lilla tanten i alla fall. Hon skötte sig bra och jag hittade en trevlig känsla på slutet. 
 
Började med att fokusera på skritten, några halter och en del lösgörande för sidorna, öppna i oilka varianter, sluta, förvänd sluta och skänkelvikning, måste börja göra något åt plankan snart känns det som. (Visserligen har jag jobbat på det i snart 4 år nu men..) Övergick till trav och jobbade mycket på volter och även här lite öppna, sluta och skänkelvikning. Skrittade en sväng till och började sedan galoppera lite, förvändgalopp, galoppombyten över en bom, och volter som vanligt. När jag sedan övergick till traven igen så hade hon lite mer tryck i sig, (hon var lite loj i steget innan galoppen) och när jag avslutade så hade jag ett ganska trevligt sug i bettet och var inte långt ifrån "den" känslan, men hon började bli trött så jag gav mig för dagen efter ungefär 70 min ridning. 
På volterna så brukar jag fokusera på att böja lite olika mycket i olika tempon och hålla koll så att hon inte sladda med baken, vilket hon har en ganksa stark tendens till att göra. 
 
Bilder från våran första och enda dressyrtävling som ponnyer. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0