Nya Dojjor!

Igår blev det bara en kort ridtur, tog nämligen bara med mig pengar och Olle och tequila som sällskap så red jag iväg och köpte skor till Quilan hos Thos-gubben, han som har hästshoppen vid travet i Rättvik. En rolig man det där, han tycker alltid att jag är så konstig som är ute och rider med hästen och har hunden lös bredvid, och dessutom bara kan ställa hästen lös och hon står där när jag går in och betalar, haha. 
 
Så nu ska jag bort till stallet, ta med mig häst, hund och skor, och sedan rida bort till travet så ska hovlagaren sko henne där. Det var ett tag sedan hon blev skodd sist nämligen, det var nog onsdagen innan olyckan som var den 28 April. Alltså 9 veckor sedan, och ena bakson glappar, tur att den inte for av under tävlingen i fredags när hon hade brodd och allt. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0