Löshoppning

Tequila är inte löshoppad på säkert sex år, och då stannade hon på 90cm. Tror hennes självförtroende sviktar lite utan ryttare eftersom hon hoppat 140 cm uppsuttet. Så har inte löshoppat sen dess då det kännts onödigt att sänka hennes självförtroende genom att få en massa dåliga/halvdanna språng i kroppen. 
 
Höll precis på att skriva ett sånt där onödigt inlägg här när jag fick en liten snilleblixt. Det var löshoppning på klubben idag och tänkte bort och dressyra lite när det var klart, men kom på kvart över tre (sista hästen var inbokad kl tre) att Tequila kanske också kunde vara med och hoppa lite. Så kastade på mig stallkläderna och tog bilen bort till klubben och hann precis in och fråga när de var klara med sista hästen.
 
Känndes nämligen bättre att hon hoppar första gången utan ryttare efter behandlingen. Skulle nog gå lite väl fort med ryttare, haha. Och nojjig som jag är nu känns det dumt att utmana ödet. Så Ina hjälpte mig lite medans hon mockade lite i ridhuset. 
 
Första varven var hon lite spänd och hittade ingen rktigt rytm, men när hon slappnade av tycke hon att det var jätte roligt och hoppade en extra gång åt fel håll när jag försökte stoppa henne, haha. Men lite äldre och klokare måste hon blivit med åren, om inte annat så har hon i alla fall fått bättre självförtroende. För idag hoppade hon drygt 110cm utan minsta tvekan, med väldigt bra rytm i galoppen och fina språng. Duktig häst!
Ina hade bråttom iväg efteråt. Så fick Quilan vandra runt i ridhuset medans jag plockade undan alla saker, och hon såg ut att vara ganska nöjd med sig själv. 
 
Finaste Quilan! :)
 


Kommentarer
Pappa Björn

Jättesöt frilla på Quilan

2013-03-01 @ 12:03:15
URL: http://www.kostkunskap.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0