Busy days!

Nu är det allmänt känt påsklov. Mitt lov har rivstartat på bästa sätt, fullt upp. Det är då jag trivs som bäst. Nog för att det är skönt att ha lite lugnare perioder ibland. Men så som dagarna verkar bli det här lovet så trivs jag väldigt bra med fullt upp. 
Som igår, upp kl 7 följa med Janice till Borlänge och Kjell O för att kolla Medicas låsning. Väl tillbaka i Rättvik (efter en obligatorisk sväng förbi Norells) så åkte jag direkt ut till Erika i Vikarbyn. Vi var ute och myste i solen i över en och en halv timme. Under tiden försöker Katja (som jag red) få av mig på diverse olika sätt, så vi utför akrobatiska övningar, så som bock-snurr som leder till en ryttare som står på knä i sadeln och andra förmodligen mycket underhållande ögonblicksbilder. Efteråt fikade vi lite innan jag åkte bort till Tequila.
 
Tequila fick gå ett lättare dressyrpass, men fin var hon, förutom lite "kantig" i högergaloppen. Så någonting är nog fortfarande vajsing. Efter mock och fix åt henne så skrittade jag på Louise (konvalecent) häst Mille (också han konvalecent) i ridhuset 40 min. När jag var klar så hämtade jag upp Annie och vi stekte pannkakor innan vi gick på krogen och dansade halva natten. Efteråt tog vi en sväng förbi ridklubben och kollade till Zamina (också Louise häst) som hade haft kolik heela dagen.
 
I morse var jag åter igen uppe till kl 7, haft tvättid till 12. Jag och Olle har haft mysfrukost i soffan och nu är fjärde maksinen hängd och klar, efter lite utrymmes pussel. Tvättstället räckte inte riktigt till om man säger så. Nu är det bara att bege sig till stallet i några timmar och fixa Tequila och Majsan, rida de två, Mille och ta in alla hästar. Sen bär det av till Mora på påskmiddag med familjen. Nästkommande vecka på lovet ser i princip lika välplanerad ut. Skönt!
 
På måndag rider jag motélopp på Solvalla, på tisdag är det dressyrträning med ligan och på onsdag är jag förhoppningsvis tvåbarnsmamma barnvakt till brorsdöttrarna en natt. 
Gillar kontrasterna! Haha.
 
Här är en bild på Mille och Lojsan, foto Göran Erlandsson
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0