Dressyr, dressyr, dressyr

Blev inringd igår och rida travarlektion på Chad Boko idag. Han är lite lat och orkar inte riktigt aktivera bakbenen och så knäpper han av lite i nacken och hamnar bakom lod. Men på slutet när jag fokuserade mer på framåt nedåt så blev han väldigt trevlig i den låga formen. Fin häst att rida faktiskt, trevlig modell. 
 
Chad och Leif
 
Red ett rejält dressyrpass på Tequila idag också. Redan efter 20-25 minuter hade jag en riktigt trevlig och ridbar häst, vilket inte är vanligt med henne, hon är som mest ridbar sista fem minutrarna annars. Hade mycket fokus på galoppen idag, hon har en tendens till att ta in bakdelen när man galopperar. Men fick till en helt okej känsla idag efter ganska mycket jobb i och för sig men. Så himlans roligt när vi kommer så mycket frammåt nu efter långsvackan vi hade i höstas/vintras. Hade kanske lite med behandlingen att göra?
 
Imorgon så blir det en hopplektion för Ina, fick ta Erikas mot att jag hjälper henne på söndag. Första riktiga hoppträningen sen behandlingen och långt innan jul. Gissar på en pigg ponny?
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0