I väntan på Heathrow...

Efter önskemål får jag väl börja uppdatera lite här igen. Som de flesta redan vet så är jag just nu på väg till Melbourne, Australien för att jobba med travhästar. Resan påbörjades redan igår och just nu ska jag egentligen vara på ett plan någonstans på väg till Hong Kong. Så är inte fallet, kraftig dimma i London igår gjorde att en väldans massa plan var försenade och inställda. Planet från Arlanda var nästan två timmar sent, trots en rejäl löpning till nästa terminal hann nästa plan åka. Nästa plan till Hong Kong gick kl 06 dagen efter. Flygplatsen stängs så det blev lite klurigt att försöka sova kvar där under natten. Såå, det var bara att boka ett hotell lagom nära flygplatsen och ta sig dit. Tåg, lite buss, skjuts från en mack med en rödhårig engelsman (blommans mamma blir skeptisk nu) till fel hotell. Får komma in där och låna Wi-Fi så jag kan hitta till rätt hostell. Betalade via internet, (£44) ingen bra idé för er som undrar. Kommer till hostellet vid midnatt, hittar ingen som helst personal. Dock några snälla tyskor som bäddar iordning en madrass i allrummet åt mig. Sov där mellan halv ett och kvart över tre, behövde ta mig till flygplatsen i tid ifall att jag fick åka med 06 planet. Tar en taxi med en väldans snäll taxichaufför som inte låter mig betala fullpris (och dessutom med svenska kontanter) för att flygbolaget ska kunna ersätta hela resan. Nu på flygplatsen har jag fått reda på att jag får åka till Melbourne via Dhoa vid tolv. Men fått gratis frukost för £10, samt fått lite choklad av ett snällt par, så ganska nöjd ändå! Ska försöka få tag på hostellet och kolla om de kan fixa kvitto, lite svårt att få ersättning från flygbolaget annars..
Tur i alla fall att jag köpte två böcker så jag har något att göra så länge. Har ju lite begränsad batteritid eftersom den rutinerade mallanbrallan packade ner adaptern i incheckningsbagaget...
Har ingen koll på när jag kommer fram till Melbourne förens jag kan checka in. Så det märks väl när jag kommer fram.
Eeh, vi hörs senare när jag vet lite mer. Men äventyret har börjat starkt än så länge måste jag erkänna! 
 
/Malin


Kommentarer
Mamma Helena

Vet ju att du är framme i Melbourne nu och att du och Matthew hittat varandra.
Nu vill ju höra ALLT om hur du har det i Warrnambool med alla hästarna.

2015-11-05 @ 12:02:22
Mamma Helena

Nu har du varit borta en hel vecka. Så nu förväntar vi oss massor av bilder på hästar och djur på gården, gården du jobbar på, alla människor som jobbar där.

2015-11-09 @ 18:36:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

malinhammarskjold.blogg.se

Välkommen, om du känner för att läsa om just Mitt liv!

RSS 2.0